Lee

 

1889

1889

Henry David Lee spolu se čtyřmi obchodními partnery zakládá obchodní společnost H.D. Lee v Kansasu. Vyhledávají po celém světě základní potraviny a balí je k distribuci do obchodů s potravinami a smíšeným zbožím pod svojí vlastní značkou Lee.

1912

Objevením možnosti rozsáhlejšího podnikání v produkci pracovních obleků, H.D. Lee otevírá svoji první továrnu na oděvy v Salina, Kansas. Vyrábí zde montérky a pracovní kombinézy.

1912
1913

1913

Lee vytváří první pracovní kombinézu z jednoho dílu; ikonické Union-Alls byly navržené k ochraně oblečení celého těla.

1917 - 1919

V důsledku popularity Union-Alls, H.D. Lee rozšiřuje výrobní kapacity pro uspokojení poptávek trhu.

1917-1919
1917

1917

Lee 17. března 1917 stěhuje své ústředí ze Salina, Kansas do Kansas city, Missouri.

1921

Panáček Buddy Lee je představen k další podpoře Lee overalů. V průběhu dalších 40 let pomáhal představovat nové produkty Lee.

1921
1925

1925

Po konzultaci s kovboji a šampiony rodea, Lee představuje kovbojské overaly z 9 oz. džínoviny pro muže (101) a chlapce (101B).

1925

Ve spolupráci s Canton Mills z Georgie Lee vyvíjí nejpevnější a nejmodřejší džínovinu na trhu pro použití ve western a při fyzicky náročné práci - Jelt.

1925
1927

1927

Lee se stává prvním výrobcem oděvů s použitím tzv. zapínání bez háčku - na zip v kovbojských kalhotech a overalech.

1930

Lee vyrábí pracovní oděvy nošené Americkou dělnickou třídou.

1930
1939

1939

Džínovina Jelt od Lee odolala Ripleyho “Věřte-nevěřte!” testu plazením se 26 mil po neupraveném betonu.

1940

Lee v průběhu 2. světové války podporuje válečné úsilí výrobou košilí, kalhot a leteckých obleků pro armádu USA.

1940
1946

1946

Rok 1946 je spojován se zrodem “twitch” - dekorativního koženého pásu na zadní straně džín.

1947

Jsou představeny dámské Lee Riders.

1947
1952

1952

Lee oblékl 16 m vysokou postavu ”Big Tex” při příležitosti texaského státního veletrhu.

1954

Džíny už nejsou jen pracovní oblečení, začínají je nosit hvězdy popové kultury, jako například Marlon Brando nebo James Dean.

1954
1958

1958

Lee nabízí svůj užší a elegantnější western střih.

1962

Lee plní módní představy studentů středních a vysokých škol, rozjíždí se celostátní marketing s novým střihem na volný čas s charakteristickými těsně přiléhavými konturami.

1962
1970

1970

Zvonové džíny a džísky získávají popularitu u vysokoškolských studentů.

1972

Lee debutuje volnočasovým oblekem "Leesure."

1972
1977

1977

Vyšívaný džínový design Lee se stává módním favoritem.

1982

Lee zavádí nový reklamní slogan: Značka, která zaručeně padne.

1982
1984

1984

Džíska od Lee se objevuje na titulní straně časopisu Rolling Stone spolu s rockovou hvězdou Brucem Springsteenem. Vyšší marketingové cíle už si Lee vytyčit nemůže.

1993

Model Riders představuje druh pohodových džín ke každodennímu použití, jsou navržené speciálně pro masový marketing k dostání ve Wal-mart a K-Mart.

1993
1966

1996

Lee vytváří svůj národní den džín ke zvýšení povědomí o výzkumu rakoviny prsu.

1996

Zákazníci si mohou nově pořizovat své oblíbené džíny přes e-shop Lee.com.

1996
1997

1997

Lee představuje své trubky, revoluční styl a střih pro teenagery se zálibou v extrémních sportech.

2016

Lee propaguje svou pružnou tkaninu u pánských džín.

2016
2017

2017

Comeback. V návaznosti na svou bohatou minulost představuje Lee speciální kolekci inspirovanou historickými modely s moderními požadavky zákazníků.

2019

Po více než 130 letech působení se firma stěhuje ze svého původního sídla v Merriam, Kansas do Greensboro, Severní Karolína.

2019